Blog

05 grudnia 2019, 01:12

Ponad 86% badanych z pokolenia Y i Z oczekuje od swoich firm zaangażowania w sprawy społeczne

Wraz z nastaniem ery internetu rzeczy (z ang. IoT – Internet of Things) oraz powszechnego dostępu do smartfonów zmianom ulega model konsumpcji. Już dziś aż 50% aktywnych klientów w USA stanowią milenialsi i generacja Z, czyli ludzie nie znający świata bez dostępu do sieci. Są oni przyzwyczajeni, że mają wszystko dosłownie w zasięgu kilku kliknięć i mogą wybierać oferty z najdalszych zakątków świata zupełnie bez ograniczeń.

Tak duża wolność wyboru sprawia, że klienci nie są skłonni chodzić na kompromisy. Zgodnie z danymi zebranymi przez Microsoft w raporcie 2019 Retail Trends aż 75% konsumentów oczekuje personalizacji, a aż 86% z nich jest skłonna zapłacić więcej, jeśli marka prócz samego produktu oferuje również ciekawe doświadczenie.

Ale to nie koniec rewolucji. Od kilku lat zdecydowanie rośnie w siłę ekonomia współdzielenia (sharing economy), której naczelną filozofią jest możliwość używania bez konieczności posiadania. W 2016 roku potencjał tego rynku oceniany był na 44,8 milionów użytkowników, a prognozy sugerują prawie dwukrotny wzrost zainteresowania tą formułą do 86,6 milionów użytkowników w roku 2021. Wychodząc naprzeciw współczesnym trendom coraz więcej poważnych graczy wprowadza model XaaS (Everything as a Service). Dziś wszystko staje się usługą – od zakupu kosmetyków przez przelew bankowy aż po przemieszczanie się. Najlepiej aby było dostępne w jednej aplikacji.

tel-auta-las-1

Wzrost świadomości indywidualnych użytkowników pociąga za sobą w zmiany w oczekiwaniach nie tylko wobec sklepów i firm usługowych, ale także wobec pracodawców. Raport Microsoftu potwierdza, że dziś nie wystarczy dobra pensja i standardowe motywatory pozapłacowe. Pracownicy potrzebują mieć poczucie sensu i wybierają firmy, które mają pozytywny wpływ na swoje otoczenie społeczne. Aż 86% badanych konsumentów oczekuje takiego zaangażowania od zatrudniających ich firm, w generacji osób urodzonych po 2000 roku – odsetek ten wynosi aż 94%.

Polska platforma Vooom przez specjalistów z Deloitte postrzegana jest jako aplikacja, która może zmienić reguły gry na światowym rynku Mobility-as-a-Service (MaaS). Już dziś ułatwia szybkie i sprawne poruszanie się po mieście dzięki zebraniu na jednej mapie oraz możliwości wynajmu z poziomu jednej aplikacji współdzielonych pojazdów na minuty rożnych operatorów, komunikacji miejskiej oraz taksówek. Światowe trendy pokazują, że aż 31% firm w najbliższych latach planuje wdrożenie narzędzi opartych na AI. Łącząc siły z ING Bank Śląski Vooom polski MaaS oparty na zaawansowanych modelach predykcyjnych ma szansę stać się rozwiązaniem globalnym.

Nowatorski benefit Vooom tzw. Pakiety Mobilności znakomicie wpisuje się w zapotrzebowanie dynamicznie rozwijającego się rynku miejskiej mobilności. Comiesięczny abonament na przejazdy do pracy pojazdami współdzielonymi oraz komunikacją miejską umożliwia wypchnięcie z miast prywatnych samochodów, a tym samym redukcję zanieczyszczeń, które dzień w dzień w dużych aglomeracjach przedostają się do atmosfery. Mniejszy ślad węglowy to realny wkład, który każdy pracodawca może wnieść od zaraz na rzecz ekologii. Tego oczekuje od nich aż 94% młodych pracowników.

Autor: Agata Koczowska

Ostatnie wpisy